De munt heeft twee kanten: het AI dilemma

Door Achraf Talhaoui op 28-mei-2023 16:32:13

Tijdens het Pinksterweekend had ik wat meer tijd om nog eens naar The A.I. Dilemma, een interessante presentatie van Aza Raskin en Tristan Harris, ja die van The Social Dilemma te kijken.

Verder lezen

ChatGPT, de redder in nood voor Procurement?

Door Achraf Talhaoui op 7-dec-2022 15:32:23

 Allereerst: denk je dat ik deze blog zelf geschreven heb?

Verder lezen

Waren er nog interessante startups tijdens Digital Procurement World?

Door Stephanie Kortlever op 30-sep-2022 13:15:57

Op 21 en 22 september 2022 vond Digital Procurement World plaats in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Ook een afvaardiging van Qando heeft zich hier met dank aan YPP twee dagen ondergedompeld in de wondere wereld van Digital Procurement. Twee dagen vol inspirerende sprekers, leerzame break-out sessies en digital procurement startups die zich aan het publiek presenteerden.

Verder lezen

De impact van Artificial Intelligence op inkoop

Door Lucel Mulder op 30-apr-2019 10:42:24

Click here for English version

Op 28 maart hebben we met 20 inkoopmanagers gedineerd in het majestueuze Kasteel Maurick te Vught. Het authentieke bouwwerk dateert van ± 1400 en werd pas in 1914 voorzien van elektriciteit, iets wat na ruim 100 jaar niet meer weg te denken is in onze maatschappij van mobile devices en Internet of Things. Zou hetzelfde gelden voor Artificial Intelligence (AI) over 100 jaar?

Topics: inkoop AI
Verder lezen

Artificial Intelligence wordt mainstream in inkoop

Door Achraf Talhaoui op 20-nov-2018 13:35:52

Dit is de eerste in een serie van blogs die ik de komende tijd ga schrijven over digitale technologie en de impact hiervan op inkoop. Het eerste onderwerp is Artificial Intelligence (AI), door Gartner genoemd als één van de meest veelbelovende digitale ontwikkelingen voor inkooptoepassingen. Deze digitale ontwikkelingen gaan zo snel dat de achterstand die inkoop al heeft op het gebied van inzet van IT in organisaties alleen maar groter wordt. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om een strategische rol te kunnen vervullen, om waarde toe te voegen.

Verder lezen