Dit is de eerste in een serie van blogs die ik de komende tijd ga schrijven over digitale technologie en de impact hiervan op inkoop. Het eerste onderwerp is Artificial Intelligence (AI), door Gartner genoemd als één van de meest veelbelovende digitale ontwikkelingen voor inkooptoepassingen. Deze digitale ontwikkelingen gaan zo snel dat de achterstand die inkoop al heeft op het gebied van inzet van IT in organisaties alleen maar groter wordt. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om een strategische rol te kunnen vervullen, om waarde toe te voegen.
Artificial Intelligence wordt mainstream in inkoop
Door Achraf Talhaoui op 20-nov-2018 13:35:52
Food4Thought op 15 maart 2018: "Blockchain, de kansen voor inkoop"
Door Lucel Mulder op 10-jan-2018 14:05:05
Blockchain is inmiddels het stadium van hype voorbij. Aan deze technologie wordt al een tijdje een grote toekomst toegedicht. Het blijft echter vaak bij het tekenen van vergezichten en potentiële toepassingen in brede zin. De concrete kansen en mogelijkheden voor het ondersteunen van inkoop en supply chainmanagement processen ontbreken nog.