Naar schatting wordt 25% van het totale IT-budget besteedt aan connectiviteit zoals mobiele telefonie, vaste telefonie, het gebruik van data middels WAN/LAN, dark-fiber, koper en andere dragers van en oplossingen voor Unified Communications. Dit kan klein zijn met bijvoorbeeld een KPN EEN-abonnement, een internet-aansluiting, een vast nummer, hosted PBX en een paar mobiele aansluitingen. Dit kan groot zijn voor multinationals met hosting, managed WAN, managed LAN, firewall management, managed Skype, conference calling, video conferencing, (hosted) PBX-beheer, mobiele telefonie en M2M-services.
Organisaties hebben te maken met zowel technische als contractuele uitdagingen tijdens het managen van deze producten en diensten in eigen beheer of wanneer deze (in meer of mindere mate) zijn uitbesteed aan een service integrator. Wij kunnen deze uitdagingen voor u oplossen en zorgen daarmee voor een betere én goedkopere connectiviteit voor uw organisatie.
Mobiele telefonie
Qando is ervaren in het significant reduceren van kosten op contracten voor mobiele telefonie met een jaarlijkse waarde vanaf € 500.000. We hebben onszelf bewezen met sterke onderhandelingen namens grote corporates, waar wij kostenreducties tot 60% bewerkstelligd hebben. Voor mobiele telefonie kan dit binnen een relatief korte doorlooptijd gezien de gebruikelijke 2-jarige contracten.
Vaste telefonie
Migratie van vaste telefonie is moeilijker en brengt hoge kosten met zich mee. Er is veelal sprake van 5-jarige contracten en moet er rekening gehouden worden met bestaande infrastructuur in oude gebouwen of op terreinen; zo kan het voorkomen dat een centrale eerst end-of-life moet zijn, voordat er sprake kan zijn van een switch naar een betere inzet van vaste telefonie.
Unified Communications
Het gebruik van Unified Communications, zoals Skype of Google Hangouts, wordt vaak actief gepromoot door HR. Immers, het gebruik van deze tooling vermindert het fysieke reizen én telefoongebruik en bevorderd samenwerking van werknemers. Voor een goede benutting van deze services is wel een hoge kwaliteit van de onderliggende infrastructuur vereist. Daarom zetten wij in op een uitbreiding van de "internet-kant". Bij gebruik van een goede Configuratie Management Database (CMDB), kan sterk worden gestuurd op prijs bij het uitzetten van een nieuwe aanbesteding.
Scope
Opstellen lijst van landen/markten in scope.
Audit & match contractafspraken
Onze audit experts reviewen de data op uitzonderingen en fouten.
Analyse mobiel & optimalisatiekansen
Analyse van minimaal drie maandfacturen en factuurgegevens en van de services.
Optimalisatie
Onze experts beoordelen de resultaten om vast te stellen welke aspecten/contracten geoptimaliseerd kunnen worden om geld te besparen.
Toegang tot data
Contracten, invoices, CDR data, subscriber report, details over geschillen in het verleden, details over uitsluitingen oid., portal login indien beschikbaar.
Presentatie resultaten & next steps
Qando presenteert de resultaten van de audit + optimalisatiekansen aan de klant voor beoordeling alvorens de geschillen met de leveranciers te bespreken/managen.
Ingeschat besparingspotentieel met 80% nauwkeurigheid binnen 2 weken
Het gebruik van een groot aantal – verschillende - abonnementen, meerdere providers, lokale versus wereldwijde contracten en wisselend gebruik door medewerkers zorgen voor een enorme hoeveelheid data. Zeker als we dat gaan combineren met periodieke overzichten voor het gebruik van vaste telefonie en overige afspraken die er zijn gemaakt met leveranciers van cloud-systemen, data centers en andere vormen van sterk groeiende cloud-opslag en bandbreedte voor gebruik.
Ons aanbod is om een quick scan uit te voeren. Hierbij nemen we alle interne data rondom het gebruik van mobiele & vaste telefonie en Unified Communications onder de loop en presenteren ons advies voor een betere inzet van de verschillende technologieën en haar leveranciers/ondersteunende partners; hierbij hebben we een sterke focus op kostenreductie.
Wereldwijd cosmeticabedrijf, 84% besparingen in Engeland middels benchmarking en heronderhandeling van haar Vodafone-contract.
Wereldwijd retail bedrijf, 20 landen, 20% lokale besparingen, meerdere RFPs, sourcing en benchmark events.
Wereldwijd chemisch bedrijf, 61% besparingen in Duitsland, migratie van Vodafone naar Telekom.
Wereldwijde e-commerce organisatie, 5 landen, 32% lokale savings, meerdere RFPs, sourcing en benchmark events.
Wereldwijd farmaceutisch bedrijf, 65% besparingen in Engeland middels benchmarking en sourcing processen.
Wereldwijd farmaceutisch bedrijf, 34% besparingen in Zwitserland door heronderlanding van haar Swisscom-contract.
Qando is een ambitieus inkoopadviesbureau; wij helpen organisaties om beter te presteren en te excelleren in haar inkoopfunctie. Wij concentreren ons hierbij op digitalisering van de inkoopfunctie door middel van inkoopsoftware en nieuwe technologieën. Passie voor het inkoopvak is de kern van ons bestaan. Onze naam staat voor ‘Quality’ (Q) and Originality (O), waarbij de praktische invulling in de praktijk centraal staat (“Can do” mentaliteit).
[fa icon="phone"] 06 18479630
[fa icon="envelope"] info@qando.nl
[fa icon="home"] Sint Michielsgestelseweg 8, Vught